Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΔΥΟ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ ΣΚΑΙ


Με αφορμή τις δύο εκπομπές του ΣΚΑΙ με τον τίτλο " 1821" μου δημιουργήθηκαν απορίες και ομολογώ μεγάλη σύγχυση.
Αν κατάλαβα καλά, κατά τους συντελεστές του ντοκυμαντέρ, ιστορικούς και μελετητές, η ταυτότητά μας ως Ελλήνων δεν είναι παρά ένα ιδεολόγημα, προϊόν και αυτό του διαφωτισμού και ο ισχυρισμός μας περί συνέχειας της φυλής δημιούργημα του Κων.Παπαρρηγόπουλου.
Αναρωτιέμαι λοιπόν αν έτσι έχουν τα πράγματα αν είχε λάθος ο Πλήθων όταν έλεγε απευθυνόμενος προς τον Δεσπότη του Μορέως:
" Εσμέν γαρ ουν ων ηγείσθε τε και βασιλεύετε Έλληνες το γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί. Έλλησι δε ουκ έστιν ευρείν ήτις άλλη οικειοτέρα χώρα, ουδέν μάλλον προσήκουσα η Πελοπόννησος τε και όση δη ταύτη της Ευρώπης προσεχής των τε αυ νήσων επικείμεναι. Ταύτην γαρ δη φαίνονται την χώραν Έλληνες αεί οικούντες οι αυτοί εξ ότουπερ άνθρωποι διαμνημονεύουσιν, ουδενών άλλων προενωκηκότων…» δηλαδή «…εμείς, λοιπόν, των οποιων είσθε ηγεμόνας και βασιλεύς, είμαστε Έλληνες κατά την καταγωγή, όπως μαρτυρεί η γλώσσα και η πατροπαράδοτος παιδεία. Είναι αδύνατον δε να βρει κανείς μίαν άλλη χώρα που να είναι περισσότερο οικεία και συγγενική στους Έλληνες από την Πελοπόννησο, καθώς και από το τμήμα της Ευρώπης που γειτονεύει με την Πελοπόννησο και από τα νησιά που γειτονεύουν προς αυτή. Γιατί είναι φανερό ότι οι Έλληνες κατοικούσαν πάντοτε σε αυτήν τη χώρα, από τον καιρό που αρχίζει η μνήμη των ανθρώπων, χωρίς προηγουμένως κανένας άλλος να έχει κατοικήσει πάνω σε αυτήν"

Ίσως λοιπόν ο σοφός Πλήθων να μην ήξερε ότι θα αποκτούσαμε την ταυτότητά μας και το όνομα ΄Ελληνες μερικούς αιώνες αργότερα...ότι θα έπρεπε να έρθει ο Γαλλικός Διαφωτισμός και η δάδα που άναψε να φτάσει και στην Ελλάδα για να ξυπνήσουμε..και να βαφτίσουμε τους εαυτούς μας "Ελληνες"..

Ισως πάλι και να είχε δίκιο ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος Επίσκοπος που μετεστράφη στον Καθολικισμό και έγινε Καρδινάλιος και παρ΄ολίγον Πάπας και που δεν έπαψε ως το θάνατό του να αγωνίζεται για την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Τούρκους, όταν φοβόταν περισσότερο απ΄ότι δήποτε άλλο μηπως ζώντας κάτω από τον τουρκικό ζυγό χάσουμε την ταυτότητά μας.. Γαυτό και άφησε την πολύτιμη βιβλιοθήκη του, κοντά χίλια χειρόγραφα Ελλήνων κλασσικών, στη Βενετία με τον όρο όμως να έχουν πρόσβαση οι Ελληνες για να μην ξεχάσουν ποιες είναι οι ρίζες τους τώρα που δεν έχουν πατρίδα.

Αραγε ήταν προφήτης ο Βησσαρίων; Μήπως όλο και πιο πολύ τείνουμε να ξεχάσουμε αυτά που έπρεπε να θυμόμαστε και να τιμούμε; Με κίνδυνο να χαρακτηριστώ εθνικίστρια, ομολογώ το φόβο μου αυτό που γίνεται μεγαλύτερος όταν βλέπω νέους να γράφουν όχι ελληνικά, αλλά greeklish και ακόμη πιο μεγάλος όταν ακούω επιχειρήματα σαν αυτά που άκουσα στην εκπομπή του ΣΚΑΙ και μάλιστα από χείλη επαϊόντων.
Για όσους ενδιαφέρονται να διαβάσουν κάτι αλλιώτικο παραπέμπω στην ιστοσελίδα http://www.antibaro.gr/node/2572

13 σχόλια:

  1. Ε δεν μπορεί να σιωπούμε από το φόβο μη μας πουν εθνικιστές !!Είμαι σίγουρη πως τους προβληματισμούς και τις σκέψεις σας πολλοί συμμερίζονται κ. Ελένη.Βλέπω την ανάρτησή σας σα μια φωνή απολύτως υγιή και απαραίτητη. Έχουν πλέον αποθρασυνθεί όλοι οι ανιστόρητοι, αλλά και οι συνηδειτά διαστρεβλωτές της ιστορίας, σε βαθμό πλέον επικίνδυνο για την Ελλάδα. Είναι φανερό πως βολεύει κάποιους, το να μη γνωρίζει ο νεοέλληνας την ιστορία του. όταν ένας λαός δεν γνωρίζει την ιστορία του αλλά και τη γλώσσα του, τη ρίζα της γλώσσας του τότε γίνεται και ευάλωτος, μπορείς και τον αφανίζεις.
    Την εκτίμησή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντροπή και πάλι ντροπή!,

    Ελένη μου!

    Να είσαι καλά, και να διαμαρτύρεσαι ΟΠΟΥ μπορείς!
    Χαίρομαι που η αγαπημένη Μαριάνθη, πήρε το λόγο!
    Αν και η νύχτα είναι προχωρημένη (1.33)... στα βιαστικά είπα να βάλω κι εγώ την άποψή μου...
    Ελένη μου,
    δεν χαθήκαμε,
    τα γνωστά τα ξέρεις... λίγη υπομονή, ακόμη...
    Σε φιλώ
    Υιώτα
    αστοριανή
    ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητή μου, τέτοιες εκπομπές και τέτοιες απόψεις, θα μας κάνουν τελικά να πιστέψουμε πως όντως υπάρχει σχέδιο ... αφελληνισμού μας. Θα ήθελα να θέσω κάποιες απορίες : αν δεν έχουμε ελληνική καταγωγή, πώς υπάρχουν, ακόμα και σήμερα μετά από τόσους αιώνες, ομηρικές λέξεις στο λεξιλόγιο μας? Πώς ακόμα διατηρούνται ήθη και έθιμα, των αρχαίων Ελλήνων, έστω και προσαρμοσμένα (λόγω της θρησκείας)? Είναι γνωστό πως έναν λαό τον χαρακτηρίζουν : η γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα. Ε δεν χρειάζεται τίποτα άλλο να πούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κατά Πλήθων ευαγγέλιο,

    Οι κάτοικοι του νοτίου τμήματος της χερσονήσου του Αίμου και δη η Πελοπόννησος μετά από δυο χιλιάδες και πλέον χρόνια ξένης κατοχής, από Ρωμαίους, Λατίνους, Βυζαντινούς , Οθωμανούς, ανάμιξη πληθυσμών με Σλάβους, Αλβανούς, κατορθώσαμε και δεν χάσαμε την γλώσσα μας, την ελληνικότητά μας, ακόμα και στις πράξεις μας
    Αυτό που επηρέασε τόσο πολύ την ελληνικότητά μας ήταν η αλλαγή της πίστης μας, η διδασκαλία από την πρώτη δημοτικού της Γένεσης, ο Αβραάμ γέννησε Ιακώβ κοκ… η ξένη κατοχή επέφερε και τον μεγάλο αναλφαβητισμό των κατοίκων των περασμένων αιώνων, χωρίς όμως να κατορθώσουν να ξεριζώσουν από την καρδιά τους τον ελληνισμό.
    Όμως στην σημερινή Ελλάδα, έκπληκτοι μένουμε εμείς οι κάτοικοι του εξωτερικού από τον κατακρεουργησμό της Ελληνικής γλώσσας από τους σημερινούς Ελλαδίτες, ανοίχτε την τηλεόραση τα προγράμματα ξένους τίτλους οι νουβέλες, τα παιχνίδια, οι ειδήσεις, στην Ελλάδα τα ονόματα των καινούργιων εφημερίδων ξενικά, κάντε μια βόλτα στον Πειραιά, στην Πάτρα, δεκάδες τα πλοία ακόμα κι αυτά που συνδέουν τις άγονες γραμμές τα ονόματά τους ξενικά που θέλεις λεξικό για να εννοήσεις την σημασία των ονομάτων, ακόμα και ο Σταθμός Σκάϊ ξενικό όνομα.
    Με νοσταλγία θυμούμαι τις ελληνικές εφημερίδες Πατρών αυτές που έφταναν στο χωριό μου όπως Ο Νεολόγος Πατρών, Η Πελοπόννησος, Η Αχαΐα, μα και των Αθηνών το Εμπρός, ο Ασύρματος, κι άλλες.
    Ε! τι άλλο να πούμε εκτός του ότι εμείς στα ξένα κρατάμε σαν εικονοστάσι τα Ελληνικά γράμματα, τις λέξεις, τη γλώσσα μας, κι ακόμα ένα θετικό στοιχείο καινούργιες επιστημονικής εφευρέσεις, για να αποδώσουν το νόημά τους τις ονομάζουν με λέξεις όπου έχουν Ελληνικές ρίζες αρχίζοντας από το Νάνο…
    Αγαπητή μου κ. Τσαμαδού, με συγχωρείς για την κατάχρηση του χώρου σας.
    Γαβριήλ Παναγιωσούλης

    Νέα Υόρκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελένη μου,
    σε συγχαίρω,
    όπως
    και τον Γαβρίλη!

    Συμφωνώ κι επαυξανω... όπως λένε.
    Στα βιαστικά,
    Υιώτα Στρατή
    αστοριανή
    ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαιρομαι ιδιαιτερα που θιγεται αυτο το θεμα..Ειναι καιρος να αντιδρασουμε στις προσπαθειες αφελληνισμου μας.Γιατι τι αλλο μπορει να χαρακτηριστει η παραποιηση της ιστΟριας μας και η αλλοιωση της εθνικης μας ταυτοτητας?Μην αγχωνεστε..ΟΣΟ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΛΠΙΔΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ με χαροποίησαν οι αντιδράσεις σας φίλοι μου, Μαριάνθη,Μike,Υιώτα, Γαβρίλη και Kωνσταντίνα,
    Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση, χωρίς φανατισμούς και μισαλοδοξίες να μη ξεχνάμε την Ιστορία μας και τις ρίζες μας. Πάντα θα υπάρχουν Θερμοπύλες να υπερασπιστούμε αν το θέλουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλή μου φίλη συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και με τα σχολια των φίλων...Λαός χωρίς ιστορία ειναι πεθαμένος και η Ελλάδα μας ζει και θα ζει πάντα γιατί έχει έμας που την αγαπάμε και θα αγωνιστούμε για να κρατήσουμε το ήθη και τα εθιμα της αναλίωτα περνώντας τα στα παιδιά μας με τον σεβασμό που μας τα πέρασαν οι δασκαλοι μας και οι γονεις μας. Γιατί θυμάμαι τον δάσκαλό μου στο δημοτικό το 1959 μιλουσε για τους ηρωές του 1821 και τρέχαν τα μάτια του δάκρυα. Θα αγαπώ και θα υπερασπίζομαι την πατρίδα μου κι ας με πουν εθνικίστρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητή μου κ. Τσαμαδού.
    Είχα πάρα πολύ καιρό να επισκεφτώ τη σελίδα σας. Οι λόγοι γνωστοί και πονεμένοι. Το κατάφερα σήμερα.
    Ομολογώ ότι το θέμα σας δεν με εξέπληξε. Λόγω επαγγέλματος (δημοσιογραφία) παρακολουθώ την πολιτική ενημερότητα, ιδιαίτερα τα παρασκήνια και διαπιστώνω ότι κάποιοι επεξεργάζονται σχέδια αφελληνισμού, Δεν είνα άμοιρο ακόμη και το Υπουργείο Παιδείας όπου εκεί δολοφονείται συστηματικά η ελληνική ιστορία.
    Είστε άξια συγχαρητηρίων για τον αγώνα σας.
    Νάστε πάντα καλά και θα τα ξαναπούμε
    Ντένης Κονταρίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φυλετική (βιολογική) συνέχεια δεν θα μπορούσε να υπάρχει, έτσι κι αλλιώς, για κανένα λαό ή φυλή (ίσως το έχουν καταφέρει οι Ισραηλίτες αλλά κι αυτό αμφίβολο) μια και οι επιμιξίες πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Και όπως είναι γνωστό, άλλωστε, η βιολογική απομόνωση οδηγεί σε εκφυλιστικές διαδικασίες. Οι απόγονοι των σημερινών μεταναστών (όπως συνέβη με τους προ αιώνων ή χιλιετιών) θα είναι 'Ελληνες εφ' όσον αποκτήσουν την "ημετέραν παιδείαν" (όποια είναι αυτή...) και τα δικά μας χούγια και μη. 'Έχω συναντήσει Βορειοευρωπαίους πρώτης γενιάς που μετά από 30-40 χρόνια παραμονής στην Ελλάδα έχουν γίνει σχεδόν σαν εμάς... Φαντάσου τα παιδιά και τα εγγόνια τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητή φίλη Ντόρα, συμφωνώ μαζί σου. Λαός χωρίς επίγνωση της Ιστορίας του είναι καταδικασμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ κ. Κονταρίνη, ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα σχόλια. Καταλαβαίνω πολύ καλά πόσο δύσκολες είναι οι μέρες για σας και συμπάσχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Helliotypon,
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
    Συμφωνούμε πως δε μιλάμε για συγγένεια αίματος,ούτε για φυλετική καθαρότητα, αλλά για κάτι πιο βαθύ και ουσιαστικό. Για τη συνείδηση "του ανήκειν" σε ένα έθνος. Να αισθάνεσαι ότι είσαι ένας κρίκος μιας αλυσίδας της Ιστορίας του έθνους αυτού . Μια συνείδηση που εδράζεται στις κοινές παραδόσεις, ήθη και έθιμα,τη γλώσσα. Η μόρφωση και η ελληνική παιδεία είναι μεν επιθυμητές, όχι όμως αναγκαίες προϋποθέσεις για να έχεις αυτή τη συνείδηση. Οι αγράμματοι "ραγιάδες" την είχαν αυτή τη συνείδηση πολύ πριν τους την καλλιεργήσουν οι διδασκαλίες του Κοραή ή των άλλων διαφωτιστών. Αλλά και έτσι αν είναι, αν δηλαδή ξυπνήσαμε χάρη στο γαλλικό διαφωτισμό, μήπως και αυτός και πριν από αυτόν η Αναγέννηση δεν όφειλαν πολλά στους στους λόγιους του Βυζαντίου και τα κείμενα που εκείνοι έφεραν μαζί τους; Αλλά και σήμερα όταν οι γυναίκες στα χωριά κάνουν τα κόλυβα, ("σπερνά" τα λέμε στην ιδιαίτερη πατρίδα μου) και προσθέτουν ρόδι στο σιτάρι και χύνουν κρασί και λάδι στον τάφο τι άλλο κάνουν παρά ότι αιώνες πριν έκαναν οι γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα; Ποιός τις δίδαξε να τιμούν την Περσεφώνη και να κάνουν χοές και σπονδές; Το ξέρετε ότι δίπλα στα ερείπια στην Ελευσίνα υπάρχει εκκλησάκι της Παναγίας της "πολυσπορίτισσας"; Θυμάμαι ακόμη μια γριά Μανιάτισα, πάρα πολλά χρόνια πριν, που έκανε το σταυρό της συγκινημένη όταν άκουσε πως θα γινόταν δρόμος που θα πήγαινε ως την άκρη του Ταίναρου " Δόξα σοι ο Θεός, τώρα θα ξέρω πως θα πάω στον ΄Αδη.."είπε. Και ακόμη μια γυναίκα αγράμματη από το ΄Ομοδος, ένα ορεινό χωριό στο Τρόοδος της Κύπρου, που μου είπε δίνοντάς μου ένα κομμάτι σουτζούκο ( κάτι σα λουκούμι μουσταλευριάς)_ " φάτο κόρη με μια δράκα σταφίδα" Η γυναίκα αυτή χρησιμοποιήσε τη λέξη του Ομήρου και ας μην είχε πάει σχολείο πέρα από το δημοτικό.
    Αυτά τα λίγα έτσι πρόχειρα, θυμήθηκα που μου δίνουν την εικόνα της συνέχειας και αυτή τη συνέχεια είναι που θα ήθελα να μη δω να σπάει είτε αυτοί που μεθαύριο θα λέγονται Έλληνες θα φέρουν τον τίτλο από τους γονείς τους είτε τον απέκτησαν ζώντας εδώ. Η συνείδηση του "ανήκειν" και ο σεβασμός στην Ιστορία είναι που σώζει τους λαούς νομίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή